RIMBA CAFE KUALA KEDUA, BALING

Beralamat di pusat Baling, Kedah, Malaysia, Rimba Cafe Kuala Kedua menawarkan pengalaman menikmati makanan yang unik dan berbeza daripada yang lain. Dikelilingi oleh kehijauan subur dan kedamaian bunyi sungai yang mengalir, Rimba Cafe adalah destinasi ideal untuk menghindari daripada kesibukan kehidupan harian dan menikmati hidangan lazat sambil melihat keindahan alam semula jadi.

Rimba Cafe(Facebook)

Aktiviti “makan sambil berendam di sungai” sangat diminati oleh keluarga dan kumpulan rakan. Ia merupakan cara terbaik untuk menyejukkan badan pada hari yang panas sambil menikmati makanan bersama dalam suasana yang seronok dan unik.

Tentu saja, jika anda lebih suka mengekalkan kaki anda kering, terdapat pelbagai tempat duduk yang disediakan di tepi sungai. Anda masih dapat menikmati pemandangan yang indah dan mendengar bunyi air yang menenangkan semasa menikmati hidangan anda.

Rimba Cafe (Facebook)
Rimba Cafe (Facebook)

Berikut adalah beberapa tips untuk anda sekiranya mahu datang ke Rimba Cafe Kuala Kedua Baling:

  1. Buat Tempahan:
  • Kafe Rimba adalah destinasi yang popular, terutamanya pada hujung minggu dan cuti. Disyorkan untuk membuat tempahan lebih awal bagi mengelakkan kekecewaan.
  1. Tiba Awal:
  • Mengatur masa untuk tiba awal membolehkan anda menikmati pemandangan yang indah dan merasai suasana damai sebelum makan.
  1. Pakaian Selesa:
  • Jika anda berancang untuk mencuba pengalaman “makan sambil berendam di sungai,” pastikan pakaian yang dipilih adalah selesa dan sesuai untuk keadaan basah.
  1. Bawa Baju Renang dan Tuala:
  • Jika anda berniat untuk menikmati pengalaman “makan sambil berendam di sungai,” elakkan lupa membawa baju renang dan tuala untuk keselesaan anda.
  1. Bawa Kamera:
  • Rimba Cafe menawarkan pemandangan yang cantik, jadi pastikan untuk membawa kamera untuk merakam semua kenangan indah semasa lawatan anda.

Dengan mengikut tips ini, anda dapat memastikan pengalaman anda di Rimba Cafe Kuala Kedua Baling lebih lancar dan memuaskan.

Location : K702, 09100 Baling, Kedah

No Tel : 013-505 4994

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *